728 x 90

انتخاب مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران، خواهر مجاهد زهرا مریخی – سخنرانی مریم رجوی - ویدئو و تصاویر

سخنرانی مریم رجوی - انتخاب مسئول اول مجاهدین
سخنرانی مریم رجوی - انتخاب مسئول اول مجاهدین

 سخنرانی مریم رجوی در اجتماع بزرگ مجاهدین در پنجاه و دومین سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین و انتخاب مسئول اول جدید
خواهران و برادران عزیزم،
پنجاه و دومین سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران را به‌همه شما تبریک می‌گویم.

تبریک به‌خاطر حیات فرخنده جنبشی که با ایدئولوژی اسلام انقلابی پیشتاز مرزبندی و نبرد با ارتجاع و استبداد دینی بوده و بهای سنگینی برای آزادی ایران و ایرانی در چارچوب آلترناتیو دموکراتیک پرداخته است.
خوشحالم که امروز در نشست آخرین شور و رأی‌گیری مجاهدین برای انتخاب مسئول اول جدید سازمان حاضرم. صحنه‌های بسیار انگیزاننده، امیدبخش و زیبایی را دیدم که درخشش شکوفایی این سازمان است.
در اینجا قبل از هر چیز انتخاب خواهر عزیزم زهرا مریخی که شما همگی او را به‌عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران انتخاب کردید، را به همه شما تبریک می‌گویم.
شما با این انتخاب برای مجاهدین و کل مقاومت ایران ارمغان مهمی‌آورده‌اید. هم از نظر سیاسی، هم از نظر تشکیلاتی، زیرا این تحول، مقاومت ما را صد چندان گسترش داده و به جلو پرتاب می‌کند.
من به چشم دیدم که چگونه مجاهدین رویان، پربار و غنی شده‌اند و به چشم دیدم که چگونه صفی از مسئولان اول تولید شده است و باز به چشم دیدم که شما چگونه در اوج آگاهی و مسئولیت‌پذیری برای رسیدن به هدف، همدلی دارید.
من لحظات پرشکوه یکدلی و یگانگی را در صحبتهای خواهرانتان دیدم که از طرف خودتان به‌عنوان کاندیدا معرفی شده‌اند و به آنها افتخار کردم. صحبتهای خود شما را شنیدم و به این همه صدق و صفا و در عین‌حال آگاهی، بسیار احسنت گفتم. به این همبستگی، که در اصول و ارزش‌ها بین شما حاکم است، بالیدم و قبل از هر چیز این یگانگی را در تک‌تک شما و رای‌ها و نگاهها و توصیف‌تان از پیشرفت ایدئولوژیک سازمان مجاهدین دیدم و غرق غرور و افتخار شدم.
از انتخاب کاندیداهای شما در نسل جدید، یعنی نرگس و ربیعه و نسرین مسیح تا صحبتهای مسئولان اول این سازمان و هم‌چنین اداره این جلسه توسط زهره که فوق‌العاده بود و از لحظه‌به‌لحظه‌ این جلسه، هم لذت بردم و هم افتخار کردم تا نقطه رأی دادن شما به خواهرم زهرا، که نقطه اوج این جلسه بود.
به‌خواهرم زهرا که این طور در کانون اعتماد و حمایت اعضای مجاهدین قرار گرفته، صمیمانه تبریک می‌گویم. می‌خواهم به او بگویم این راهی است در امتداد خون شهیدان و رنج اسیران. این راهی است در امتداد همه مشقتها و پایداری‌های طولانی مجاهدین و خون دل مردم‌ اسیرمان. و البته یک مسئولیت فوق‌العاده سنگین...
برای تو در پیشبرد این مسئولیت سنگین از خدای بزرگ توانایی و قدرت و موفقیت روزافزون مسألت می‌کنم.
می‌خواهم در این‌جا از خواهر عزیزم زهره اخیانی تقدیر کنم که از سال ۱۳۹۰تا امروز، مسئول اول سازمان مجاهدین بوده و این مسئولیت را با شایستگی به‌ انجام رسانده. از یاد نمی‌بریم که در این دوره چه سختی‌ها و چه توفانهایی علیه مجاهدین در کار بود. حملات وحوش خامنه‌ای ـ مالکی، جابه‌جایی از اشرف و انتقال بزرگ از عراق و فشارها و محاصره‌ها، هر روز تنش و بحران ایجاد می‌کرد. در همین اوضاع مسئولان شما، این زنان پیشتاز ایران، با چه استواری و درایتی اشرف و لیبرتی را هدایت کردند.
هم‌چنین می‌خواهم از خواهر عزیزم مژگان پارسایی تقدیر کنم که با نقش ویژه‌اش در پیشبرد این نبرد برای مجاهدین الگوی جنگاوری و مسئولیت‌پذیری بود.
خواهر عزیزم صدیقه حسینی که به واقع لنگر تشکیلات مجاهدین بوده و هست. و خواهر عزیزم فهیمه اروانی که در این سالیان در همه تلاش‌ها جلودار بوده و هست.
در بیرون از اشرف هم، خوشبختانه شما مسئولانی داشته و دارید. مثل خواهران عزیزم: نسرین، شهرزاد و بهشته که امور سیاسی و تشکیلاتی مجاهدین را با همه بغرنجی‌ها و سختی‌هایش به‌نحو احسن پیش برده‌اند.
واقعیت این است که اشرف و لیبرتی تجربه بزرگی است که در تاریخ ایران، همیشه می‌درخشد. از جمله به این دلیل که در آن خواهران مجاهدم تک‌به‌تک از یک آزمایش بزرگ سرفراز و پیروز بیرون آمدند.
هم‌چنین این دوره، آزمایش پیروزمندی بود برای مردان مجاهد که نشان دادند رهایی مردان از اسارت فرهنگ و تفکر مردسالاری امکان‌پذیر است. آنها در کار مبارزاتی و تشکیلاتی خود، ایده برابری زن و مرد را عملی کردند، آنها در اثبات ضرورت رهبری زنان پیشتاز بودند و با همین رویکرد، مسئولیت‌پذیری خود را به‌مراتب افزایش دادند.
در همین دوران، خوشبختانه مجاهدین توانستند شورای مرکزی خود مرکب از هزار زن پیشتاز مجاهد را تشکیل بدهند. این ثمره پرباری است که جامعه ما و به‌خصوص زنان و جوانان در سراسر ایران را به شورش علیه تمام غل و زنجیرها فرامی‌خواند.
حالا انتخاب مسئول اول جدید بعد از همه این نشیب و فرازها طلیعه بهاری است که قطعاً سرنگونی این رژیم را نوید می‌دهد.
در این سالیان، رژیم در همه جبهه‌ها در اشرف و لیبرتی و در همکاری با ۱۲دولت، درصدد نابودی و تلاشی مجاهدین بود ولی همه این دسیسه‌ها و حملات شکست خورد. اما ایستادگی شما پیروز شد. و این ارمغان مقاومت و ایستادگی شماست.
تا آن جا هم که به اوضاع سیاسی برمی‌گردد، به‌نظر من انتخاب مسئول اول جدید، پاسخ مجاهدین به‌دوران اعتلا و آمادگی اجتماعی است. می‌بینیم که مردم به‌جان آمده و به‌خصوص زنان و جوانان، بی‌تاب و مشتاق تغییرند و نمی‌خواهند به زندگی تحت حکومت ولایت فقیه، ادامه بدهند. شرایطی است که رژیم حاکم به درماندگی حداکثر رسیده است. این‌ رژیم، جز اهرم سرکوب چیزی برای ادامه بقا در دست ندارد. رژیمی که هیچ پلی با جامعه تحت کنترل خود ندارد، رژیمی که درقوای اخص خودش با ریزش مستمر مواجه است و موریانه بی‌انگیزگی به‌جان پاسداران و بسیجی‌هایش افتاده است؛ بله چنین رژیمی بسیار شکننده است و در مقابل مقاومت و قیام مردم و در مقابل ارتش آزادی دوام نمی‌آورد.
انتخاب مسئول اول جدید مجاهدین پاسخ شایسته‌یی به‌همین شرایط است. رژیم در ۱۴سال دوران پایداری، خواب و خیال تلاشی تشکیلات مجاهدین را می‌دید، در یک‌سال اخیر هم بسیار در این راستا تلاش کرد ولی شما در مقابل به او یک موشک عظیم سیاسی-ایدئولوژیک شلیک کردید با یک تشکیلات منسجم و یکپارچه که حالا در اوج اعتلا به انتخاب مسئول اول پرداخته‌اید. قبل از همه پیام این انتخاب را ولی‌فقیه درمانده رژیم می‌گیرد.
این یک انتخاب درخشان، در اوج دموکراتیسم و انسجام و شکوفایی در جنگ هزار اشرف در راستای سرنگونی فاشیسم دینی است که در درون مجاهدین، میراث حنیف و آرمان مسعود را به اوج می‌رساند و در عرصه اجتماعی و سیاسی، درهم شکستن طلسم ارتجاع و اختناق را نوید می‌دهد.
خوشا مجاهدین که در پنجاه و دومین سالگرد تأسیس سازمان‌شان در چنین نقطه‌یی هستند. به‌همین دلیل سالگرد بنیان‌گذاری سازمان را نیز به‌طور مضاعف باید تبریک گفت.
سه رادمرد بزرگ تاریخ معاصر ایران، محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و علی اصغر بدیع‌زادگان، در تأسیس سازمان مجاهدین آنچه را که میرا و منسوخ و استثماری بود به‌ دور انداختند و به‌جای آن ایده‌ها و راه‌ و روش‌های پیشرو و آزادکننده و بالنده را خلق یا احیا کردند. بدینسان سازمان مجاهدین در شورش علیه کهنگی و بن‌بست و خلق دنیای نو بنیان‌گذاری شد.
آنها به‌قیمت جان خود، سنت درخشان ایستادن بر سر موضع یعنی وفای به‌عهد را بنا گذاشتند. پس سلام‌های بی‌پایان ما به‌بنیانگذاران کبیر مجاهدین که آغازکنندگان راهی بودند که جنبش آزادیخواهی ایران هنوز مدیون آن‌ است.
و سلام‌ها و تبریک‌های بسیار به‌ مسعود که، این جنبش را از گردنه‌های سخت و هولناک عبور داده، مبانی نظری و سیاسی این مبارزه را تدوین کرده، و برای تربیت نسلی که عهده‌دار و پیشتاز این مبارزه است، قیمت سنگینی پرداخته است. کما این‌که مؤسس و احیاکننده یک نبرد تمام عیار علیه ارتجاع، استبداد و استثمار بوده و ارزش‌های مبارزاتی و آرمانی این مقاومت را مرحله به‌مرحله فراگیرتر و نافذتر کرده است.
اگر تمام این ۵۲سال را از نظر بگذرانیم، چکیده تاریخ مجاهدین این است که این سازمان دژ استوار آزادی ایران و سازنده و الهام‌بخش ارزش‌های پیشرو مبارزاتی و آرمانی است. مبارزه‌یی که تا سرنگونی استبداد مذهبی و نفی هر جنسی از بهره‌کشی و تبعیض ادامه دارد.
خوشا مجاهدین که در مبارزه برای پیش‌بردن این هدف، قاطع و بی‌شکاف و بی‌تردید ایستاده‌اند. کوه‌ها لرزیدند؛ اما مجاهدین برای سرنگونی ولایت فقیه از جای خود تکان نخوردند.
خوشا به جوانان و زنان ایران که از چنین گنجینه عظیمی برخوردارند تا بتوانند به نقش تاریخی خود پاسخ بدهند و بر دیکتاتور جبار و جلاد و شیاد بشورند و سرنگونش کنند.
درود بر همه هموطنان شریف و آزاده‌یی که هرگونه همراهی با رژیم ولایت فقیه را خط قرمز پیکار آزادی اعلام کرده و به آن قیام کرده‌اند.
یک‌بار دیگر به‌همه شما سالگرد تأسیس سازمان و انتخاب زهرا به‌عنوان مسئول اول را تبریک می‌گویم و اطمینان دارم که با این انتخاب و با این عزم‌های راسخ و ایمانها شما بی‌تردید راه گشای آزادی و پیروزی خواهید بود.
متشکرم.

 

 

 

انتخاب مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران، خواهر مجاهد زهرا مریخی – سخنرانی مریم رجوی

انتخاب مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران، خواهر مجاهد زهرا مریخی – سخنرانی مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69bc97a8-0570-44a3-8ee3-3810428508d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات